Υβριδική ευαισθησία

Πόσοι βουλευτές έχουν υβριδικό αυτοκίνητο; Πόσοι υπουργοί; Εσείς τι αυτοκίνητο έχετε, συμβατικό ή υβριδικό; Τα Μ.Μ.Ε. βρήκαν ένα καινούργιο φετίχ, το υβριδικό αυτοκίνητο. Τα υβριδικά αυτοκίνητα, σωστότερα, τα αυτοκίνητα με υβριδικό κινητήρα, έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα συζευγμένο μ' ένα συμβατικό εσωτερικής καύσης και καταναλώνουν, υποτίθεται, λιγότερα καύσιμα, επομένως εκπέμπουν λιγότερους αέριους ρύπους και άρα είναι, υποτίθεται ξανά, περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η περιβαλλοντική ευαισθησία μας, λοιπόν, εξαρτάται, κατά τους γενικώς ευαισθητοποιημένους δημοσιογράφους, από το αν χρησιμοποιούμε υβριδικό αυτοκίνητο. Άσχετα αν αυτό εκπέμπει τους ίδιους ρύπους μ' ένα κοινό αυτοκίνητο στο ταξίδι. Άσχετα αν αυτό εκπέμπει περισσότερους ρύπους γενικώς από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Η μαγική λέξη υβριδικό αρκεί για να καθαγιάσει περιβαλλοντικά το κατά τα λοιπά καταραμένο αυτοκίνητο και να χαρίσει στις καναδυό αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν υβριδικά αυτοκίνητα περγαμηνές υψηλής περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

Αφήστε λοιπόν κατά μέρος πεζοπορία, ποδήλατα, λεωφορεία και μετρό. Μη νοιάζεστε για τα καμμένα δάση, τις ανεξέλεγκτες χωματερές, τις ρυπογόνες βιομηχανίες. Αυτά είναι περασμένη μόδα. Για να δείξετε την περιβαλλοντική ευαισθησία σας πρέπει να οδηγείτε υβριδικό αυτοκίνητο - και ν' αυξάνετε τα κέρδη των εταιρειών που τα παράγουν. Δεν έχει σημασία που μπορεί να καίει, άρα και να ρυπαίνει, περισσότερο από το ταπεινό σας χιλιαράκι, η περιβαλλοντική ευαισθησία σας είναι δεδομένη. Κι αν αύριο δείτε τον υπουργό να κυκλοφορεί με υβριδικό αυτοκίνητο θα ξέρετε ότι νοιάζεται πραγματικά για το περιβάλλον - το ότι θα συνοδεύεται από δυο μοτοσυκλέττες μεγάλου κυβισμού κι ένα θηριώδες 4x4 είναι άνευ σημασίας.

7 σχόλια

Τάδε έφη Giasafox

Vrennus

επιτρέψτε μου να διαφωνήσω μαζί σας όσον αφορά στην περιφρόνησή σας για τη νέα τεχνολογία των υβριδικών αυτοκινήτων.

Είναι μια καινούρια τεχνολογία στα οχήματα η οποία υπόσχεται (και θα πραγματοποιήσει αν εφαρμοστεί) μεγάλη μείωση των ρύπων του περιβάλλοντος συγκριτικά με τα σημερινά στατιστικά. Τα υβριδικά αυτοκίνητα ΕΧΟΥΝ πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα - ειδικά στην κατανάλωση καυσίμου - σε σχέση με τα σημερινά συμβατικά τετράχρονα.

Προφανώς το θέμα της ρύπανσης του περιβάλλοντος δεν θα λυθεί πλήρως, όμως θα είμαι σίγουρα ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος (εδώ θα συμφωνήσω με την άποψη του Ν.Δήμου περί τεχνολογίας και προόδου)

Οσο για τους δημοσιογράφους ας κάνουν και μια φορά κάτι καλό: ας προπαγανδίσουν λιγάκι υπέρ αυτής της τεχνολογίας για να τη δει με άλλο μάτι και ο κολλημένος ο Ελληνας.

Το γεγονός ότι θα χρησιμοποιηθεί η έννοια "υβριδικό" για καμουφλάρισμα και επίδειξη κάποιων πολιτικών, είναι σίγουρο. Μα και εμβόλιο για το Έιτζ να βγει, θα βγει ο Ψωμιάδης σε τηλ. παράθυρο να λέει ότι το ανακάλυψε αυτός. Το έχομε ξαναδεί το έργο.

Κωστής

Τάδε έφη Vrennus

Λοιπόν:

CO2 (g/km) - Κατανάλωση (lt/100km):
Toyota Prius (υδριδικό): 104 - 4,3
Fiat Panda 1.3MJT (ντίζελ): 114 - 4,2
Citroen C1 (βενζίνη): 109 - 4,6

Καλή είναι η υβριδική τεχνολογία, δεν την περιφρονώ, κάθε άλλο μάλιστα. Όμως ούτε τη μεγάλη διαφορά κάνει προς το παρόν, ούτε κρίνεται εκεί η περιβαλλοντική ευαισθησία μας, όπως κάποιοι θέλουν να παρουσιάζουν. Δηλαδή, ένα υβριδικό αυτοκίνητο είναι πιστοποιητικό περιβαλλοντικής ευαισθησίας; Εκεί είναι η δική μου ένσταση.

Τάδε έφη Χ. Μόρφος

Αν μάλιστα καίνε και βιοκαύσιμα τόσο το καλύτερο για τους φτωχούς της, για παράδειγμα, Λατινικής Αμερικής που βλέπουν τις τιμές των τροφίμων [καλαμπόκι κ.λπ.] να παίρνουν την ανηφόρα, αφού οι παραγωγοί προτιμούν να τα μετατρέπουν σε καύσιμο... Α, ρε ρημάδα οικολογία, έχουμε να δούμε πολλά ακόμα...

Τάδε έφη Vrennus

Μπα, θα αποκτήσουμε και φτωχούς ...υβριδικής τεχνολογίας: θα τρέφονται με παραπροϊόντα βιοκαυσίμων και δεν θα πέρδονται για να μην επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με αέρια του θερμοκηπίου!!!

Τάδε έφη ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ

Θίγεις από μια άποψη ένα ευρύτερα σημαντικό ζήτημα.
Ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία είναι ένα ζήτημα, που δυστυχώς σήμερα εν πολλοίς χρησιμοποιείται για πολιτικό εντυπωσιασμό.

Η προστασία του περιβάλλοντος χρειάζεται έναν ενιαίο δημόσιο σχεδιασμό που θα συναρτά από την μια προστατευτικούς νομικούς περιορισμούς και ενεργητικές πολιτικές για αλλαγή σε πολλά ζητήματα παγιωμένων νοοτροπιών και συνηθειών, όπως είναι είναι αυτό του έρωτα του Έλληνα για το ΙΧ του..

Τάδε έφη ο δείμος του πολίτη

Κι ούτε χρειάζεται να μιλήσουμε για κράνη, ζώνες ασφαλείας κτλ. Δυστυχώς όπως λέει και το κομμούνι η περιβαλλοντική ευαισθησία είναι απλά και μόνο για πολιτικό εντυπωσιασμό των μαζών.

Τάδε έφη Ανώνυμος

αρκετές πληροφορίες, στα ελληνικά, για τα Υβριδικά αυτοκίνητα βρηκα στο www.hybridcars.gr !

Εσείς τι λέτε;