Spanair JK 5022

Στις 20 Αυγούστου, οι 162 επιβάτες της πτήσης JK 5022 της Spanair θα πρέπει να μην ανησυχούσαν ιδιαίτερα για την ασφάλειά τους καθώς επιβιβάζονταν στο αεροπλάνο που θα τους μετάφερε από τη Μαδρίτη στη Λας Πάλμας. Όλοι είχαν περάσει τον ενίοτε εξευτελιστικό έλεγχο ασφαλείας, ξυπόλητοι μάλλον αφού κανείς δεν έχει εξηγήσει στους σεκιουριτάδες πως οτιδήποτε μπορεί κανείς να κρύψει στα κούφια του τακούνια μπορεί να το κρύψει και μέσα στο σώβρακο του. Μερικοί θα υποχρεώθηκαν ν' αδειάσουν τις χειραποσκευές τους γιατί ο χειριστής του x-ray θα νόμισε ότι το τρίποδο της φωτογραφικής μηχανής ήταν μπαζούκας. Πολλές κυρίες θα υποχρεώθηκαν ν' αφήσουν κρέμες και καλλυντικά στη βαλίτσα τους ενώ κάποιοι άλλοι θ' αναγκάστηκαν να πετάξουν μισογεμάτα μπουκάλια νερού ή αναψυκτικών αφού πάντοτε ελλοχεύει ο κίνδυνος κάποιος επίδοξος τρομοκράτης να μετατρέψει σε χημικό εργαστήριο την τουαλέττα του αεροπλάνου. Αναγκαίες θυσίες, αλλά οι επιβάτες ήταν σίγουροι ότι κανένας τρομοκράτης δεν θα έθετε τη ζωή τους σε κίνδυνο.

Κάποιοι από τους επιβάτες θα πρέπει να αναθεώρησαν τις εκτιμήσεις τους για το επίπεδο της ασφάλειας όταν το αεροπλάνο εγκατέλειψε τη διαδικασία της απογείωσης για να ελέγξει ένα «τεχνικό πρόβλημα» που παρουσιάστηκε. Τουλάχιστον ένας απ' αυτούς δεν ήθελε να προκαλέσει την τύχη του, αλλά για την ασφάλειά του δεν του επετράπη να αποβιβαστεί. Ίσως να είχε ακούσει τις φήμες ότι «η εταιρεία ασκεί πιέσεις στους μηχανικούς για να δίνουν άδεια στα αεροσκάφη να απογειωθούν, ακόμη κι αν δεν είναι έτοιμα». Ίσως πάλι να ήταν απλά ένα προαίσθημα ότι το αεροπλάνο δεν επρόκειτο ποτε ν' αφήσει τον διάδρομο του Μπαράχας.

Η Spanair, θυγατρική της SAS, αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα (επρόκειτο να πουληθεί ή να κλείσει) κι όπως γίνεται σ' αυτές τις περιπτώσεις αρχίζουν οι εκπτώσεις. Εκπτώσεις από οτιδήποτε - εκτός βεβαίως από τα κέρδη. Μια χαμένη πτήση συνεπάγεται οικονομική ζημιά επειδή πρέπει ν' αποζημιώθούν οι επιβάτες. Όμως ένα χαμένο αεροσκάφος, μαζί με τους επιβαίνοντες, αποζημιώνεται από την ασφαλιστική εταιρεία. Στη χειρότερη περίπτωση για μια χρεοκοπημένη εταιρεία είναι να κλείσει μια ώρα αρχύτερα. Εκπτώσεις και στις ανθρώπινες ζωές, λοιπόν; Όταν η ασφάλεια της κερδοφορίας προέχει της ασφάλειας των επιβατών ποιος νοιάζεται για 172 ζωές; Σάμπως (δια)κινδυνεύει να πάει φυλακή κανένας CEO;

Πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις, ήδη τρεις πτήσεις έσπευσαν να προσγειωθούν λόγω τεχνικών προβλημάτων, της Easyjet το Σάββατο στη Νίκαια, της Spanair (ξανά) την Κυριακή στη Μάλαγα, της Ryanair την Δευτέρα στη Λιμόζ, ενώ την Κυριακή είχαμε άλλη μια αεροπορική τραγωδία στο Κιργιστάν. Να πρόκειται για επιδημία; Ναι, για επιδημία εκπτώσεων - στην πτητική ασφάλεια. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Και οι τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες ακολουθούν το «Low Cost» επιχειρηματικό μοντέλλο. Σύμπτωση;


Υ.Γ. Μετά απ' όλ' αυτά, η κυριακάτικη φωτιά στο ATάRι της Air Dolomiti μοιάζει τετριμμένο περιστατικό.

4 σχόλια

Τάδε έφη βοιωτός

Οι λόου κοστ αεροπορικές είναι σαν τις ορμόνες στο μοσχαρίσιο.
Ή δέχεσαι τις ορμόνες και τρώει μπριζόλα κόντρα ο μικρομεσαίος ή τις απορρίπτεις οπότε επιστρέφεις στην εποχή του '50 με κρέας στο τραπέζι Κυριακάς και εορτάς.

Δεν υπάρχει τίποτα που να μην έχει κόστος. Θέλις φθηνά εισιτήρια/ταξίδια;Οπωσδήποτε θα έχεις λιγότερη ασφάλεια ακόμη και στατιστικά αν το πάρεις.

Τάδε έφη Unknown

Αν πρέπει να παίζουμε τη ζωή μας κορώνα - γράμματα για να ταξιδέψουμε (σχετικά) φτηνά, τότε δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από την εποχή που τρώγαμε κρέας κάθε Κυριακή. Όμως το ζήτημα, Βοιωτέ, είναι ότι προβάλλεται μια επίφαση ασφάλειας που υποτίθεται ότι κατοχυρώνουν τα ενίοτε εξευτελιστικά και συχνά παράλογα μέτρα ασφαλείας για τους επιβάτες, η οποία όμως αντιφάσκει κραυγαλέα με τις ανομολόγητες εκπτώσεις στα ζητήματα που πραγματικά κατοχυρώνουν την ασφάλεια των πτήσεων. Είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι.

Οι Low-Cost εταιρείες δεν προσφέρουν φτηνά ταξίδια αλλά μερικά φτηνά εισιτήρια - πχ. για τα μέσα του Σεπτέμβρη ένα εισιτήριο για Λονδίνο είτε με Ολυμπιακή είτε με Easy μικρή διαφορά έχει. Οι Low-Cost ισχυρίζονται ότι είναι ανταγωνιστικότερες επειδή κάνουν εκπτώσεις στο παρεχόμενο σέρβις κι όχι επειδή κάνουν εκπτώσεις στην πτητική ασφάλεια. Το δεύτερο άμα θέλουμε το πιστεύουμε φυσικά.

Τάδε έφη ange-ta

γειά σου Βρένους.
Σιγά - Σιγά ολα φυλλορρούν.
Είναι όλοι απόφοιτοι της ίδιας σχολής!

Τάδε έφη Ανώνυμος

Η Spanair πάντως είναι θυγατρική της κρατικής Σκανδιναβικής SAS . Έτσι , γιατί μερικοί πήγαν να σπεκουλάρουν....

Εσείς τι λέτε;