Για την ενδεχόμενη αγραμματοσύνη των υποψηφίων φοιτητών δεν μπορούμε να γνωρίζουμε παρά παρεμιπτόντως. Διαπιστώνοντας, δηλαδή, ότι οι ιθύνοντες του Υπουργείου Θρησκευμάτων θεώρησαν σκόπιμο να παραθέσουν τις ερμηνείες επτά «αγνώστων λέξεων» στο κείμενο του Γ. Σεφέρη (!) που δόθηκε ως θέμα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Για την αγραμματοσύνη των υπευθύνων για την αγραμματοσύνη των μαθητών ήταν αρκετή μια από αυτές τις ερμηνείες, όπως πολύ σωστά και πολύ καίρια παρατήρησε σε σχόλιό του ο κ. Νίκος Σαραντάκος στο Ιστολόγιο του Εξαποδώ, απ' όπου αλιεύσαμε το θέμα. Όπως, λοιπόν, παρατηρεί ο καλός σχολιαστής, οι ιθύνοντες του Υπουργείου τινάζουν στον αέρα ολόκληρο το νομικό πολιτισμό μας αφού:
υπόδικη: υπόλογη, ένοχηεξηγούν στους δυστυχείς μαθητές, που ως αυριανοί δικαστές, τηλεσχολιαστές ή αγανακτισμένοι πολίτες θα αντιμετωπίζουν ως a priori ένοχο όποιον η αστυνομία στέλνει στον εισαγγελέα, αφού έτσι τους έχει πει ο δάσκαλος.
Οι ...φωστήρες που έδωσαν αυτή την ερμηνεία είναι υπόλογοι απέναντί μας αν το έπραξαν από αμέλεια ή απροσεξία ενώ είναι ένοχοι αν το έπραξαν επειδή ασυνείδητα σπεύδουν να καταδικάσουν κάθε υπόδικο. Σε κάθε περίπτωση είναι ακατάλληλοι και επικίνδυνοι.
1 σχόλιο
Αυτό είναι - για μένα - το λιγότερο.
Η υπόθεση ότι όποιος ξέρει αρχαία κάνει για δικηγόρος, όποιος ξέρει Βιολογία για γιατρός, κι όποιος ξέρει Μαθηματικά, κάνει για πληροφορικός, είναι τελείως κουφή...
Όπως κι η όλη ιδέα των "εξετάσεων"...
Εσείς τι λέτε;