Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη - το φάντασμα του κεϋνσιανισμού. Όλες οι δυνάμεις....
Όχι, όχι. Δεν πάει καλά. Για να το πάμε λίγο διαφορετικά.
Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη - το φάντασμα του στασιμοπληθωρισμού. Όλες οι δυνάμεις της παλιάς Ευρώπης έχουν συνάψει ιερή συμμαχία να ξορκίσουν αυτό το φάντασμα.
Χμμμ! Καλύτερα. Αλλά ας το δούμε κι αλλιώς.
Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη. Δηλαδή, όχι μόνο την Ευρώπη. Και την Αμερική και την Ασία και την Αφρική και την Αυστραλία. Οσονούπω και την Ανταρκτική. Το φάντασμα της αγοράς. Όλες οι δυνάμεις της γερασμένης υφηλίου... - αλλά τη συνέχεια διαβάστε την εδώ.
Εκεί, λοιπόν, που στίβεις το μυαλό σου πώς να στήσεις μια δημοσίευση, καταναλώνοντας ολόκληρο το λιγοστό χρόνο που μπορείς να ξεκλέψεις για να συντηρείς κακήν - κακώς ένα blog, έρχεται ο επαγγελματίας γραφιάς - με την καλή έννοια, έτσι; - να σου υποδείξει με συγκατάβαση: «Κάτι τέτοιο δεν σκεφτόσουν να γράψεις, νεαρέ μου;» και να μετατρέψει τη δυστοκία σου σε υπόθεση μιας καλής πάσας.
Αν έφτανα να γράψω κάτι εφάμιλλο με το άρθρο του ΚΙΜΠΙ (μην μου πείτε ότι δεν τον διαβάζετε ανελλιπώς) θα του έδινα μάλλον ακόμη πιο σκωπτικό ύφος, αλλά, βέβαια, όσο κι αν λοιδωρήσεις τους εσχάτως ανανήψαντες πρώην ευαγγελιστές της νεολιμπεραλιστικής συναίνεσης, λίγο θα είναι.
15 σχόλια
Πάντως η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Αυτό βέβαια ήθελαν οι μεταμοντέρνες αντιλήψεις για την οικονομία, αλλά κανείς δεν τις έβλεπε από το λαό.
Δεν ξέρει τι του γίνεται ο ΚΙΜΠΙ. Θυμίζει τους γραφικούς αναρχικούς της Νέας Υόρκης που στη μεγάλη πτώση του 1987 έφθασαν με μαύρες σημαίες στο NYSE για να γιορτάσουν την κατάρρευση του καπιταλισμού.
Ο καπιταλισμός, βέβαια, από τότε διπλασίασε την ισχύ του, από τη μια μεριά ευτυχώς καθώς οι αναρχικοί μπορούν τώρα να αγοράζουν υβριδικά Lexus χιλιάδων κυβικών και να μην μολύνουν την ατμόσφαιρα.
Τα οικονομικά, λοιπόν, δεν θα τα σχολιάσω, άλλωστε είναι χιλιοειπωμένα αυτά από αρθρογράφους αυτού του περιέργου κράματος που στην Ελλάδα ονομάζουμε "προοδευτικός".
Για το ηθικό μέρος ας αναρωτηθεί ο ΚΙΜΠΙ ποιες είναι εκείνες οι θεωρίες που απογυμνώνουν την ανθρώπινη δραστηριότητα και ανάγουν όλα τα φαινόμενα στην οικονομική σφαίρα.
Βοιωτέ,
Αναρχικοί στη Νέα Υόρκη ?!?!?!
Η λεγόμενη Μαύρη Δευτέρα δεν έχει την παραμικρή σχέση με τον τραγέλαφο των 14 ανανηψάντων συνταξιούχων που περιγράφει ο ΚΙΜΠΙ. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε μια τυπική και συνηθισμένη (;) χρηματιστηριακή κρίση (που στην ουσία σηματοδοτεί τη χρεοκοπία των Ρηγκανόμικς - όχι, έτσι θα το άφηνα), ενώ στη δεύτερη με μια καθόλου τυπική και καθόλου συνηθισμένη αγωνία (από μέρους των «14») για την ιδεολογική νομιμότητα της παγκοσμιοποιημένης νεολιμπεραλιστικής συναίνεσης.
Αφού όμως εστιάζεις στο «ηθικό μέρος», αναρωτιέμαι κι εγώ με τη σειρά μου, πράγματι, ποιες να είναι εκείνες οι θεωρίες που ανάγουν κάθε εκδήλωση της ανθρώπινης δραστηριότητας στην ανταγωνιστικότητα και την οικονομική αποτελεσματικότητα - για να χρησιμοποιήσω το λεξιλόγιό τους;
Vrennus,
οι κύκλοι της οικονομικής ζωής είναι γνωστό φαινόμενο. Το ίδιο και οι οικονομικές κρίσεις.
Ουδέν καινόν υπό τον ήλιο.
Οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες αλλά ο Ζακ Ντελόρ και οι συν αυτώ δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αξιόπιστα ενδιαφέρεται για την κοινωνική δικαιοσύνη και για την μεταβολή των σχέσεων ισχύος που διέπουν την πολιτική ζωή των εθνών.
Φυσικά μπορείς να πιστέψεις ότι ανένηψαν οι 14. Αλλοι όμως νομίζουν ότι απλώς σταυλίζουν την πολιτική τους πελατεία εν όψει της πραγματικά μεγάλης κρίσης που θα ξεσπάσει σε περίπτωση νέου πολέμου στη Μέση Ανατολή.
Οπωσδήποτε ο μεταμοντέρνος άνθρωπος, χωρίς Θεό, χωρίς πατρίδα, χωρίς ρίζες είναι αριστερή ιδέα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία γι'αυτό.
Βοιωτέ,
Άλλο οι οικονομικοί κύκλοι, άλλο οι οικονομικές κρίσεις, άλλο η μακροχρόνια στασιμότητα και άλλο η κρίση εμπιστοσύνης στο σύστημα. Προσωπικά νομίζω πως η ανησυχία των «14» για τη σταθερότητα του συστήματος και την κρίση εμπιστοσύνης σ' αυτό είναι γνήσια. Ο χειρότερος εφιάλτης του καπιταλισμού είναι οι «επαναστάσεις της κατσαρόλας» - κάτι σαν αυτό που βίωσε η Αργεντική μερικά χρόνια πριν ή σαν το ελάχιστο δείγμα που είδαμε να συμβαίνει στα Εξάρχεια το προηγούμενο Σάββατο.
Ο μεταμοντέρνος άνθρωπος είναι αριστερή ιδέα; Ε, αν έχεις την εξωφρενική άποψη πως ο Λακάν, ο Λυοτάρ, ο Ντερριντά εκφράζουν την αριστερά, ε, τότε μπορείς να νομίζεις ό,τι θέλεις (για να μην πω ότι έτσι κατατάσσεις στους μεταμοντέρνους τον Νίτσε και τον Καζαντζάκη)!
Εγώ πώς νόμιζα ότι οι καπιταλιστές τρέμουν το κίνημα του άρθρου 16 και τους άλλους επαναστάτες των Εξαρχείων; :-))
Για την πατρότητα του homo economicus, αυτό δεν το συνέλαβε ο Μαρξ; Η βάση και το επικοδόμημα; Do u still remember? Η γενιά που κινέι τώρα τα νήματα είναι ηγενιά του Μάη του 68 και στην ελλάδα του Πολυτεχνείου.
Οσο για Λακάν κ.λπ. αυτοί απλώς είδαν ότι ο ιστορικός υλισμός έχει χρεοκοπήσει, δεν εξηγεί τη δυτική κοινωνία και τους θεσμούς της και στράφηκαν στους παρεκκλίνοντες ως νέα επαναστατικά υποκείμενα. Από την Αριστερά ετράφησαν πνευματικά κι αυτοί.
Βοιωτέ, ο χυδαίος οικονομισμός του homo economicus, που στην αριστερά τον «κόλλησε» η σταλινική κληρονομιά, έχει τόση σχέση με την διαλεκτική βάσης - επικοδομήματος όση σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο - θα 'λεγα μάλιστα πως έχει περισσότερη σχέση με τις νεολιμπεραλιστικές αντιλήψεις.
Ότι η τωρινές ελίτ, πνευματικές και πολιτικές, ετράφησαν από την Αριστερά είναι γνωστό και αναμενόμενο: από εκεί που υπάρχει φαΐ περιμένεις να τραφείς άλλωστε. Οι διάφοροι Λακάν κλπ. δεν είχαν σχέση με τον ιστορικό υλισμό και το μαρξισμό γενικότερα - μάλλον τους συγχέεις με τη «σχολή» του Αλτουσσέρ.
Για τον Λακάν δες εδώ.
http://dialogos.syriza.gr/dialogos-syriza.gr/ti-tre3c7ei/49723301
Για την βάση και το εποικοδόμημα φαίνεται ότι ο Μαρξ λησμόνησε να μας αφήσει το μάνιουαλ. Διότι όλο παρεξηγείται αυτό το παλικάρι:-).
Στην πραγματικότητα όταν ανάγεις τα πάντα στις παραγωγικές σχέσεις δεν περιμένεις ο εργάτης/αγρότης να εμβαθύνει στη διαλεκτική διάσταση ή αν το περιμένεις είσαι ανόητος.
Οι άνθρωποι που έλαβαν μαρξιστική μαχόμενη παιδεία για δυο ή τρεις γενιές στις τέως σοσιαλιστικές χώρες είναι ζωντανή απόδειξη του πώς κατανοήθηκε από τις μάζες και η βάση και το εποικοδόμημα.
Τα υπόλοιπα είναι θεωρητικές πιρουέτες οπότε βέβαια επανερχόμαστε στον ΚΙΜΠΙ που στον τομέα αυτό διαπρέπει.
Ο ιστορικός υλισμός, Βοιωτέ, δεν είναι μόνο μία πολιτική θεώρηση υπέρ του σοσιαλισμού. Είναι μία κοινωνική και ιστορική αντίληψη και μάλιστα η μόνη τόσο καλά δομημένη μεθοδολογικά ώστε να κάνουμε λόγο για την επιβεβαίωσή της ιστορικά μέσα από την ίδια την τελική επικράτηση του καπιταλισμού. Βλέπεις, σειρά επιστημών που στηρίζονται στον ιστορικό υλισμό (κοινωνικές επιστήμες κτλ) δείχνουν ξεκάθαρα τους όρους και το ταξικό πλαίσιο που στηρίζει αυτό το σύστημα.
Βοιωτέ, μπορεί κάθε άνθρωπος να έχει δικαίωμα στη φαντασίωση, εντούτοις αν ορισμένοι «αριστερόζ» φαντασιώνουν κάτι που ονομάζουν λακανική αριστερά, αυτό ελάχιστα με αφορά. Ο παππούς Κάρολος μπορεί να αμέλησε να γράψει εγχειρίδιο χρήσης, φρόντισαν όμως διάφοροι Γκράμσι, Λούκατς, η «Φραγκφούρτη» κλπ. να ξεκαθαρίσουν (κάποιοι θα πουν να συσκοτίσουν περισσότερο) την κατάσταση. Τέλος πάντως, καθείς όπως προσλαμβάνει αυτά που διαβάζει. Και παρεμπιπτόντως, όσοι έλαβαν «μαχόμενη παιδεία» στις τέως «σοσιαλιστικές» χώρες έλαβαν σταλινική παιδεία, όχι μαρξιστική - γεγονός φυσικά που δεν παρέχει άλλοθι σε ενδεχόμενη βλακεία, ιδιότητα τόσο οικουμενική όσο και ανίατη, δυστυχώς.
Παιδιά,
αποφεύγω τις θεωρητικέ συζητήσεις στο δίκτυο για δύο λόγους.
Ο ένας είναι ότι κανείς δεν έπεισε ποτέ ποτέ κανένα μέσω δικτύου για το δίκαιό του. Κι αν συνέβη αυτό δεν ήταν στην Ελλάδα των ημιμαθών.
Ο άλλος και πιο σημαντικός είναι ότι ως χώρα είμαστε 20 χρόνια πίσω σε όλες τις ανθρωπιστικές επιστήμες.
Π.χ. ο μαρξισμός δεν συζητείται πουθενά στα σοβαρά.
Τα απίστευτα σχήματα όπως ο ιστορικός υλισμός δεν προκαλούν ούτε καν γέλιο πια στους φιολοσόφους Ευρώπης και Αμερικής. Κα΄ποιος που μου διαφέυγει το όνομά του περιέγραφε την μελλοντική κοινωνία και τοποθετούσε τους οπαδούς του μαρξισμού στην ίδια κατηγο΄ρια με τους αιρετικούς χροστιανούς ή τους σατανιστές κ.λπ. γραφικούς.
Και φυσικά μιλάμε για αριστερούς φιλοσόφους έτσι;
Απορώ λοιπόν γιατι δεν googlizete λίγο αλλά μένετε προσκολλημένοι σε σχήματα έρλι σεβέντισ.
Οι παρατηρήσεις αυτές δεν έχουν τίποτε προσωπικό είναι γενικής φυσεως.
Βοιωτέ,
Κανείς δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν για τίποτε. Σχόλια ανταλλάσσουμε. Δεν γνωρίζω αν ως χώρα είμαστε 20 χρόνια ή 20 έτη φωτός πίσω ή αν συζητείται σοβαρά ο μαρξισμός κάπου στην υφήλιο ή στο γνωστό σύμπαν, υποθέτω ότι για να το θέτεις τόσο κατηγορηματικά κάτι παραπάνω θα γνωρίζεις. Αυτό όμως που γνωρίζω μετά βεβαιότητος είναι πριν από 10 χρόνια αν κάποιος έλεγε αυτά που λένε σήμερα οι «14 ανανήψαντες» θα προκαλούσε τη γενική θυμηδία - και ιδιαίτερα σ' αυτούς τους ίδιους τους «14».
BTW, τα early 70's είναι στη μόδα αν δεν το γνωρίζεις, ρώτησε και καμμιά φίλη σου ;-)
Χαίρομαι που αυτό το μπλογκ δεν ακολουθεί την βαρετή ομοιομορφία όπου όλοι συμφωνούν με τον οικοδεσπότη.
Για τους 14 έγραψα. Μέλημά τους να μπορέσουν αργότερα να δηλώσουν:Οταν τα έλεγα εγώ... κ.λπ.
Είναι οι περισσότεροι σοσιλαδημοκράτες βλέπεις και η εκλογική τους πελατεία πρέπει να πειστεί ότι κινούνται από ιδεολογικά κίνητρα.
www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον
που απαγορευθηκε λογω του σεξουαλικου και αναρχικου του περιεχομενου
Εσείς τι λέτε;